De duivel werkt bij Abercrombie & Fitch

duivelBij The Post Online lees ik een artikel met de kop Abercrombie & Fitch weigert grote maten te verkopen. Het modemerk dat sinds december ook in de Leidsestraat zit, vond ik al behoorlijk onsympathiek. Het wordt er zo niet beter op.

De marketingstrategie is glashelder. Ze willen kleding verkopen aan de populaire – meelopende – jongeren die veelal nog op school zitten. Grote maten verkopen zou onverstandig zijn. Dikke kinderen horen nou eenmaal niet tot de doelgroep en zijn dus ongeschikte lopende paspoppen. Een businessplan waar geen speld tussen te krijgen is.

Spijtig dat het moreel zo verwerpelijk is en dat je dat als tiener vaak niet zo doorhebt. Je snapt dan nog niet altijd dat de veel te dure kleren van matige kwaliteit je een gewillig wandelend etalagepopje maken. Een lege huls die niks anders doet dan mensen verdelen.

Hoe meer een oude zak erover zeurt, hoe aantrekkelijker het wordt natuurlijk. Ik kan er dus weinig tegen doen. Het toont gewoon vrij opzichtig de donkere kant van het mens zijn. Een kant die er nu eenmaal is. Onmogelijk te verdrijven.

Abercrombie & Fitch is zeer verwerpelijk en zal dat blijven. Om de zwaktes van onze diersoort zijn nou eenmaal vrij eenvoudig marketingmodellen te bouwen.    

Lees ook:Kortzichtige Abercrombie & Fitch wordt hét daklozen-merk
Lees ook:Abercrombie & Fitch, in het Metz&Co pand, is nou echt zo’n winkel waar ik nooit zal komen
Lees ook:Niet helemaal vrije vrijmarkt in Amsterdam
Lees ook:Amsterdam volgens Lonely Planet op een na prettigste toeristenstad, tja
Lees ook:Arenaboulevard is een succes. Ook voor Zuid-Oost?

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>