Hondenrestaurant in Kalverstraat past in de tijdsgeest

van www.cubedesigners.com

Royal Canin verkoopt voer voor huisdieren. Marketingtechnisch kan het niet saaier, zou je denken. Mensen kopen het voedsel in supermarkt of dierenspeciaalzaak. Honden en katten eten het thuis uit hun bakjes.

Met zo nu en dan een reclame op tv, een poster in een bushokje, een prominente plek in de schappen en vooral kwaliteit en een scherpe prijs, moet je dierenliefhebbers tijdens hun routine wel – bewust of onbewust – naar jouw product kunnen krijgen. Maar in het post Steve Jobstijdperk werkt het natuurlijk niet meer zo simpel. Zeker niet bij een A-merk.

In de Kalverstraat is er nu dus een pop-up honden en kattenrestaurant. Als je er even over nadenkt is er – zeker voor katten – geen grotere hel mogelijk, maar voor baasjes klinkt het goed. En daar gaat het om. Dieren vermensenlijken is niemand vreemd.

Het Royal Canin Cat & Dog Experience Center, zoals het marketingpandje tijdelijk heet, is natuurlijk alleen heel af en toe restaurant. En uiteraard niet voor iedereen. Je moet niet alleen reserveren,  je moet vooral geluk hebben. Er wordt, via Facebook, geloot.

Slim, bij exclusiviteit denken mensen niet meer na. Je gaat er bijvoorbeeld met een slaapzak voor een winkel door liggen, voor een nieuw telefoontje. Een artikel dat daarna direct gewoon voor iedereen beschikbaar is.

In zeker opzicht is Royal Canin nog briljanter dat Apple. Hondeneigenaren hun eigen beeld bij gezellig uit eten laten projecteren op hun viervoeter is knap. Voor zo’n beest maakt het natuurlijk verder niet uit.

Gelukkig begrijpt het merk wel dat je met katten niet zo ver moet gaan. Voor deze erg op hun territorium gestelde vriendjes is er geen grotere straf denkbaar. Voor hen is er afhaal, goddank. Er wordt post Steve Jobs gelukkig nog wel een beetje nagedacht.

Lees ook:Vier voeten komen taxi niet in
Lees ook:Kabinet vindt dat Amsterdam de Randstad beter moet promoten
Lees ook:Amsterdammer wint miljoen. Ik wil het niet weten.
Lees ook:Zwarte Piet niet
Lees ook:Appeltje voor de zwerver

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>