Nieuw telefoonnummer gemeente: 14020

Wie de gemeente wil bereiken, kent het probleem; bij wie moet ik terecht met mijn vraag en welk nummer bel ik. Vanaf vandaag behoren die vragen tot het verleden. Burgermeester Cohen en staatssecretaris voor Bestuurlijke vernieuwing Atzo Nicolai (foto) openden vanmorgen in de Stopera een nieuw algemeen informatienummer: 14020. Amsterdam is de eerste gemeente waar dit gratis ‘14’ nummer is ingegaan, maar over niet al te lang is elke gemeente bereikbaar met de 14 en het netnummer erachter.

Lees ook:Peter Beense neemt clip op bij zijn A’dam E.V.A. nummer
Lees ook:Overvallers gepakt: geluk bij een ongeluk
Lees ook:Jongen reist jaar met trekschuit
Lees ook:Amsterdam heeft eretitel Homohoofdstad al lang afgeschud
Lees ook:Oplaadpunten bij CS en Vondelpark, wat een armoe

8 Reacties // Reageer

8 thoughts on “Nieuw telefoonnummer gemeente: 14020

  1. ReindeR Rustema

    Het nummer 14020 hoort in de categorie “koop- en tariefnummers” en valt dus buiten een belbundel van een mobiele telefonie-provider. Als je dergelijke nummers hebt laten blokkeren kan je dus ook niet bellen met 14020.

    Dus dan maar gewoon met het oude 020 6241111 dus.

      /   Reply  / 
  2. Ab Vlasman

    Het nummer 14020 is weer eens een voorbeeld van de plank volledig misslaan. Als je zoiets wil implementeren doe het dan goed of niet. Dit is typisch een geval van doe het niet. Ben na 5 keer doorverbinden en 10 minuten wachten uiteindelijk terecht gekomen bij degene die ik wilde spreken. Het telefoonnummer van die afdeling had ook gewoon kunnen staan op de website van de betreffende deelraad.

      /   Reply  / 
  3. FGB Boshoff

    Hoe werkt 14020 in de praktijk. Samen met enkele duizenden (30 minuten wachten is normaal) Amsterdammers gaan we door de flessenhals van 14020. Wie heeft dit in Godsnaam bedacht en wie evalueert dit.
    Taak voor gemeenteraadsleden: bel 14020 en vraag naar een afdeling van een stadsdeel, je wilt namelijk weten hoe iets ook in een ander stadsdeel geregeld is. Normaal zou zijn: je belt je eigen stadsdeel bij voorbeeld parkeren voor gehandicapten dan hoor je hoe het nu geregeld is en dan bel je het andere stadsdeel en hoor je hoe het daar gaat. Simpel, korte lijnen, burgervriendelijk.
    Wat doet 14020: 30 minuten wachten, je kookt over, je krijgt een vriendelijk iemand aan de telefoon, je moet aan die telefonist je vraag stellen, naam geboortedatum straat enz. Dan wordt je doorverbonden (soms mislukt dat dan ook weer en begin je weer overnieuw met 30 minuten wachten) je krijgt je antwoord. Dan bel je opnieuw 14020, 30 minuten wachten, vriendelijk persoon, straat naam vraag dan wordt je doorverbonden met de persoon van die afdeling van het andere stadsdeel.
    Je bent ongeveer een uur onderweg om antwoord te krijgen op een simpele vraag. Soms weet de vriendelijke telefonist zelf het antwoord al en word je niet eens doorverbonden, ondanks je verzoek daartoe.
    Ik werd even gek, en het werd zwart voor mijn ogen.
    Controle van de centrale stad over de stadsdelen, Boekarest aan de Amstel? Hoe ongelofelijk burgeronvriendelijk kan een systeem zijn. Was het instellen van de stadsdellen niet bedoeld om politiek en ambtenaren dichter bij de burger te krijgen?
    Wie dit bedacht heeft, chapeau voor zoveel onbenulligheid. Misschien zelf eens een poginkje wagen, gemeenteraadsleden?

      /   Reply  / 
  4. Ontevreden klant

    GEMEENTE OSDORP NIEW WEST IS EEN KUT GEMEENTE IDIOTEN VERPESTEN HET VOOR DIE ANDERE ZITTEN DIE STOMME OUDE KAASBOERINNEN JE UITLEGGEN DAT IS NIET MOGELIJK EN JE DAN DE STRAAT WEER OP WIJZEN

    JULLIE KANKERMOEDER

      /   Reply  / 
    1. ton

      Is dat niet te gek voor woorden, zo een reactie?.
      Maar gelukkig wijst de reactie ook een gebrek aan intelligentie uit.
      ontevreden klant prijs je maar gelukkig met je onwetendheid.
      Blijkbaar weet je niet beter als alleen grove taal te uiten, waar niemand wakker van ligt overigens, maar zeker wel in je nadeel zal werken.

        /   Reply  / 
  5. Anne Gentenaar

    Gratis nummer, amehoela, ik kreeg achteraf dood leuk de rekening geserveerd. Als je met je mobiel belt moet je in ene service kosten betalen terwijl een ander nummer binnen Nederland gewoon van je bel minuten af zou gaan. Bij ieder ander service nummer zou dit tenminste van te voren even melden (zijn ze verplicht geloof ik) maar gemeente Amsterdam waarschuwt niet, dus bij deze.

      /   Reply  / 
  6. EVA

    KUTSERVICE WERKT NATUURLIJK NIET IN KUT AMSTERDAM

      /   Reply  / 
  7. Paul Wezenberg

    Nieuw telefoonnummer gemeente: 14020
    Wie de gemeente wil bereiken, kent het probleem; bij wie moet ik terecht met mijn vraag en welk nummer bel ik. Vanaf vandaag behoren die vragen tot het verleden. Burgermeester Cohen en staatssecretaris voor Bestuurlijke vernieuwing Atzo Nicolai (foto) openden vanmorgen in de Stopera een nieuw algemeen informatienummer: 14020. Amsterdam is de eerste gemeente waar dit gratis ‘14’ nummer is ingegaan, maar over niet al te lang is elke gemeente bereikbaar met de 14 en het netnummer erachter.

    Godsamme, dat ik dat op mijn oude dag nog mag meemaken.

      /   Reply  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>