Seksisme op reclameposter SuitSupply verdient maandverband

suit supIn Het Parool een artikel over een seksistische reclameposter aan de Wittenburgergracht die is beplakt met maandverband. In eerste instantie geen interessant verhaal. Reclamebureau maakt seksistische campagne. Boze vrouwen reageren hier ludiek op. Prima. Slechte reclame bestaat niet. Zo gaat dat.

Maar dan lees ik een quote van iemand van het betreffende bedrijf.

“Er is geen mogelijkheid om hier seksisme in te zien. Ze willen er seksisme in zien, zelfs als het er niet is.”

Nu ben ik alsnog geschokt.

Mooie poster. Goed gebruik gemaakt van een shockeffect. Dan zegt iemand van het bedrijf echter iets onzinnig. Namelijk dat overduidelijk seksisme geen seksisme is.

Zit hij ons te jennen? Is hij bezig met een voortzetting van de campagne? Of zou hij het echt menen? Zouden er in 2016 nog mensen zijn die zo dom/blind zijn?

Fuck, nu besteed ik er al veel te veel aandacht aan. Wat een briljante campagne. Laten we hopen dat de man het seksisme wel overduidelijk ziet en er vervolgens mee speelt, om wat broeken te verkopen. Anders zou het wel heel sneu zijn. Verbijsterend.

 

 

 

 

 

Lees ook:Johan Cruijff kan toch gewoon zijn excuses aanbieden voor die racistische opmerking?
Lees ook:We staan in The New York Times dus we bestaan
Lees ook:Uitstoot Schiphol omgezet in elektriciteit
Lees ook:Ja, er is een taboe te doorbreken over homo’s in het voetbal
Lees ook:Ik wist niet eens dat de V&D nog bestond

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>